Abstract
The article is devoted to the problem of changing the consumers' taste-aroma predilections observed for the last two decades. The hypothesis on prior influence of structural-mechanical characteristics of butter over olfaktory-taste ones while buying a product is given. The results of expert and consumer degustation of butter and spreads presented at the market of Ekaterinburg have been considered. The panel of descriptors and flavoring characteristics of investigated samples have been formed.Keywords
Sensory, flavor, the consumer characteristic, a descriptor, the panel of descriptors, degustaion analysis, promotionREFERENCES
- Шидловская, В.П. Органолептические свойства молока и молочных продуктов: справочник / В.П. Шидловская. -М.: Колос, 2000. - 280 с.
- Перлович, М.Ю. Новые технологии создания вкуса, цвета и аромата пищевых продуктов. - М.: Наука, 2004. - 117 с.
- Покровский, А.В. Краткий обзор современных международных методов органолептического анализа / А.В. Покровский, Е.А. Смирнов, С.В. Колобродов, И.М. Скурихин; пер. с англ. - М.: МГУПП, 1999. - 301 с.
- Бережной, Н.Г. Роль современных методов сенсорного анализа при разработке и продвижении новых продуктов на рынке / Н.Г. Бережной // Молочная промышленность. - 2005. - № 4. - С. 34-36.